repatriere decedati, repatriere rămășițe

 

 

Repatrierea rămășițelor sau repatriere decedati, explicat în detaliu

 

Când un cetățean român moare de peste mări sau țări, dispunerea rămășițelor este supusă legii din Romania/EU și a legislației locale (străine), a cerințelor vamale interne și internaționale, cat și a facilităților din țările străine, care sunt adesea foarte diferite de cele din Romania. Toate într-un alt limbaj, diferite proceduri, infrastructură și, invitabil, birocrație.

 

Atunci când un călător moare în străinătate, singura opțiune care rămâne este: repatriere decedati. Repatriere decedati este conceput pentru a acoperi costurile asociate cu returnarea corpului în țara de origine, cunoscut și sub denumirea de repatriere rămășițe. În plus, unele lucruri pe care le puteți face pentru a face lucrurile mai ușoare, dacă vi s-ar întâmpla ceva atunci când călătoriți în străinătate. Deși nu ne place să ne gândim la asta, realitatea este că expatriații și turiștii mor în străinătate, departe de țara de reședință. Uneori, acest lucru poate fi într-o țară care se luptă cu infrastructura, birocrația și chiar corupția. Indiferent de dezvoltare, fiecare țară are reguli care vor provoca dureri și stres suplimentar membrilor familiei care deja suferă o pierdere.

 

Călătorii mor în fiecare an. Mai mult de jumătate din decesele călătorilor par a fi cauzate de răni provocate de accidente de circulație și alte evenimente neprevăzute, potrivit unui sondaj al cercetărilor internaționale (publicat în Journal of Travel Medicine). Imaginați-vă scena unui accident de trafic dintr-o tara exotica (zona preferată de turiști). Acum, imaginați-vă că familia dvs. nu poate vorbi limba, încearcă să se ocupe cu cineva din ambasada noastră de peste mări, fus orar diferit (zone de timp) și nici nu poate planifica o dată pentru o înmormântare, deoarece nu poate prezice când ajunge corpul acasă. Să nu mai vorbim, cum va încerca să comunice cu un departament de poliție locală pentru a-și da seama cu cine să vorbească cu privire la obținerea documentelor necesare pentru consulat.

 

Ce se întâmplă când un călător sau un turist moare în străinătate?
Singura soluție este: repatriere rămășițe. Majoritatea țărilor vor necesita o autopsie atunci când un nerezident decedează. Autopsiile nu pot fi efectuate în weekend și pot dura până la 4-5 zile lucrătoare. În urma autopsiei, un legist sau un anchetator de poliție va determina cauza decesului, de obicei într-o zi, dar în unele țări, dacă sunt suprasolicitate, rapoartele ar putea dura mult mai mult. Națiunea străină va emite apoi un certificat de deces. Poliția locală sau oficialii guvernamentali vor emite apoi un permis de tranzit, care autorizează transportul (repatriere rămășițe) pentru înmormântarea sau expedierea locală în străinătate către o persoană de rudenie dovedită. Transportul funerar pentru un corp înapoi în țara de origine poate fi scump.

 

 

Cât va costa o repatriere rămășițe?

Transportul funerar internațional include: taxa profesională pentru a colecta cadavrul + pentru a merge acolo + pentru a-l pregăti pentru transport  (îmbălsămare, sicriu repatriere) + documentația consulară necesară + transportul funerar intern al corpului către compania aeriană + taxa de predare a sicriului special către compania aeriană + taxa de transport a companiei aeriene în sine + preluare cargo aeroport + transport funerar național înapoi acasă. Costurile totale pentru întoarcerea corpului în țară s-ar putea ridica la cateva mii de EURO, în funcție de locație. 

 

În caz de deces de peste mări, nu va fi ajutat de Stat sau ambasadă ?
Departamentul de Stat nu are fonduri pentru repatriere decedati sau de a ajuta restituirea rămășițelor sau cenușii cetățenilor care mor în străinătate. Ministerul Afacerilor Externe îl poate ajuta pe apropiații de a transmite fondurile private necesare pentru a acoperi costurile peste mări. Ambasada nu va ajuta (nu poate) să aranjeze serviciile funerare sau transportul corpului pentru dvs. Ceea ce pot face este să vă ajute să localizați o casă funerară pentru a vă ocupa de aranjamente. Și vei fi responsabil să plătești.

 

Certificatul consular mortuar
Ambasada sau agentul consular vor dori să pregătească un „Raport de deces” după ce un medic local certifică decesul, identifică cauza decesului și emite un proces-verbal / un raport preliminar de deces. Ambasada va emite un „certificat constatator mortuar”, care permite expedierea / intrarea resturilor în țară (acest lucru facilitează eliberarea vamală). Certificatul confirmă informațiile esențiale cu privire la cauza morții, precum și o declarație de la un director local de înmormântare. Documente suplimentare pot fi necesare în funcție de circumstanțele decesului. Ofițerul tău consular se va asigura că toate documentele necesare însoțesc rămășițele pentru o repatriere decedati. În plus, autoritățile locale de sănătate din portul de îmbarcare vor elibera un permis de tranzit, care va însoți rămășițele. Dacă un membru al familiei nu însoțește rămășițele, transportatorul aerian trebuie să emită, de asemenea, o factură de încărcare pentru a acoperi transportul. Dovada „apropiaților” va fi, de asemenea, necesară pentru a revendica organismul sau a lua aranjamente prin / de către autoritățile locale.

 

Consulul pregătește un raport al decesului pe baza certificatului de deces local; acest raport este apoi transmisă către următorul de rudenie pentru utilizare în chestiuni de proprietate și asigurări. Raportul de deces al unui cetățean în străinătate oferă informațiile esențiale cu privire la moartea unui cetățean, dispunerea rămășițelor și custodia efectelor personale ale unui cetățean decedat. Acest formular este utilizat în general în procedurile judiciare în locul certificatului de deces străin. Raportul de deces se bazează pe certificatul de deces străin și nu poate fi completat până la eliberarea certificatului de deces străin. Acest proces poate dura uneori de la patru până la șase săptămâni sau mai mult după data decesului, în funcție de cât timp durează autoritățile locale să completeze formularul local. Ambasadele și consulatele României colaborează cu autoritățile locale, pentru a vedea că această dată este cât se poate de scurtă. Fără aceste documente corecte, nu există posibilitatea de a începe și finaliza servicii de repatriere rămășițe.

Category
Tags

No responses yet

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *