Industria digitală funerară

Industria digitală funerară

A fost o noapte abovă de joi la mijlocul lunii iunie, când socrul meu de 90 de ani a sunat din Sydney. El era în spital și ne-a chemat să ne dorească urări si “noroc” cu viața noastră, si familiei sale din Hong Kong. A murit sâmbătă dimineața, iar serviciul a fost stabilit marți.

Era prea complicată să meargem în Australia și chiar dacă am fi putut zbura spre Sydney, casa funerară nu ne-ar fi lăsat din cauza regulilor de distanțiere. Deci, de la mai mult de 7.350 de kilometri, am ales să-l onorăm practic – prin industria digitală funerară.

Ziua Memorialului, ne-am îmbrăcat în cele mai bune, și puțin înainte de ora 10.m., am pornit televizorul nostru de cameră de zi pentru a viziona înmormântarea prin intermediul serviciului oferit de industria digitală funerară.

Am stat în rândul virtual al Capela de suflete, în timp ce familia noastră din Australia stătea în față, prieteni în spatele lor. După ce rabinul vorbea și amintirea sa terminat, am privit că sicriul fiind coborât în pământ și, în mijlocul murmurării părților, ascultau sunetul pământului împrăștiat peste el. În acea seară, ne-am apropiat să-l auzim pe rabin care cântă că Kaddish la un serviciu la Sinagoga Sephardi.

La sfârșitul acesteia, în conformitate cu tradiția evreiască, soțul meu și-a tăiat cămașa.

Covid-19 a schimbat radical cum ne îngropăm și plângem pe cei dragi. Deoarece aceste procese sunt mediate din ce în ce mai mult de tehnologie, pandemia transformă piața globală “de îngrijire a morții”, care constă în servicii de înmormântare, înmormântare și de internare și care, în 2020, a fost estimată să aibă o dimensiune de piață de 106,3 miliarde de dolari.

În întreaga lume, oamenii adaptează obiceiurile religioase și regionale în această nouă realitate, iar startup-urile lucrează ore suplimentare pentru a digitiza practicile în jurul morții.

Potrivit lui Davide Sisto, un filosof și autoritate pe tehnologia care a publicat recent o carte numită “Online după moarte: nemurire, memorie și durere în cultura digitală”, anii următori vor vedea o integrare a înmormântării tradiționale cu ritualuri online. Startup-urile din întreaga lume au anticipat deja această tendință, asa incepe industria digitală funerară.

Pentru a valorifica acest lucru – și pentru a adapta tradițiile și obiceiurile locale la vârsta digitală – multe companii își extind ofertele în sectorul “sfârșitul vieții”. În timp ce acest lucru nu a început cu debutul pandemiei, Sisto observă că “Covid-19 a accelerat un proces social și cultural în curs, deoarece viața noastră este acum “onlife”- atât online, cât și offline”.

În India, de exemplu, o inmormântare funerară hindusă durează cel puțin două săptămâni și necesită o serie de materiale diferite. În prima zi, în unele părți ale țării, intemperii au nevoie de 41 de articole, inclusiv bălegar de vacă și apă din râul Gange, care este folosit pentru a scufunda cenușa.

În orașul Indian de Vest, Pune, în calitate de cazuri Covid-19, a aruncat în iunie în luna iunie, serviciile rituale pornesc guruji la cerere (aka “Dumnezeu”), care a lansat în 2019 și în mod normal operează doar ca un serviciu de rezervare pentru preoți (Gurujis), a fost adăugat un pachet funeral digital digital unic.

Pentru prețul de 339 dolari, compania are grijă de tot: găsește un preot pentru a administra ultimele ritualuri, asamblează materialele necesare pentru înmormântare, organizează transportul corpului și aranjează certificarea de incinerare și deces. De la primul trimestru al anului trecut până la sfârșitul lunii septembrie, spune co-fondatorul Pranav Chaware, veniturile au sărit 219%.

În China, în cazul în care pietatea filială este foarte apreciată, o componentă importantă a Festivalului anual Qingming este măreția de mormânt – se crede că curățarea unui mormânt iubit sau lăsând mâncarea și darurile lor spirituale le pot salva (și tu) de la suferință în viața de după moarte.

Atunci când festivalul sa rostogolit în jurul lunii aprilie, mulți chinezi au optat să folosească un serviciu cloud oferit de Fu Shou Yuan International Group, cel mai mare furnizor de funerare al națiunii, la practic “să curete” mormintele strămoșilor și să încarce oferte virtuale, cum ar fi flori, bani, lumânări și băuturi.

Clienții care doresc o experiență mai reală ar putea folosi, de asemenea, platforma de a angaja muncitorii de cimitir pentru a mătură mormintele celor dragi sau pentru a avea valeții poloneze poloneze, arcul strămoșilor, livrați ceai și flori, sau citiți mesaje ale vestelor bune, pe tot parcursul vieții.

Potrivit Grupului Internațional Fu Shou Yuan, mai mult de 900.000 de persoane din mai mult de 30 de orașe au folosit platforma în timpul qingming.

Multe dintre cele mai sofisticate startup-uri din lume au ieșit din Japonia, care are o populație îmbătrânită – unde doar unul din patru persoane sunt sub 65 de ani – și un sector funerar în valoare de aproape 19,5 miliarde de dolari pe an.

Cererea de servicii de sfârșit de viață (Shūkatsu) este atât de mare încât un sondaj întreprins în 2020 a constatat că 28% dintre japonezi s-au înscris cu o companie funerară, cel mai mare număr vreodată. În ultimii doi ani, mai multe companii au apărut să atingă această piață.

Pentru încărcarea în imposibilitatea de a participa la înmormântări din cauza COVID-19, firmele din industria digitală funerară au început să servească înmormântarea budistă și digitizând aceste ceremonii de două zile.

Companiile oferă servicii care să permită oaspeților să urmărească ceremoniile de funerare și de rămas bun și să trimită bani de condoleanți prin intermediul sistemelor de plată online.

Respectul pentru morți este profund încorporat în cultura Japoniei. Din punct de vedere istoric, companiile nu ar construi zgârie-nori care, au trecut cu vederea Graves, în afara respectului, iar o bancă majoră a deschis o dată un cont pentru un samurai mort pentru a-l împiedica să le bântuie.

Este comun ca familiile să aibă altare budiste în casa lor pentru a-și venera strămoșii. În ultimii ani, aceste procese de sfârșit de viață și memoriale sunt din ce în ce mai digitizate. În Tokyo, unde spațiul este limitat, mai multe companii au construit o serie de columbaria multistorie pentru a găzdui aceste cremini, cu cele mai mari cele care dețin zeci de mii.

Acestea funcționează ca sisteme de distribuție complet automatizate.

În mod obișnuit, potrivit lui Daisuke Urij, un lector de proiect la Universitatea din Tokyo, mii de cremini sunt stocate în cutii metalice aranjate pe rânduri de rafturi, iar când prietenii sau familii vizitează, pot atinge un card de identitate pe un cititor digital pentru a apela un cititor digital rămășițele celor dragi.

Un braț automat va plasa urna pe o bandă transportoare, astfel încât acesta poate fi livrat într-o cabină privată în care membrii familiei își pot plăti respectul.

Anthony Assistance
×





error: 451: Content Unavailable for Legal Reasons