Pandemia și servicii digitale funerare la sfârșitul vieții

Servicii funerare,Practici religioase
servicii digitale funerare

Consumatorii devin mai conștienți de cât de multe informații lasă în urmă după ce mor și se gândesc mai mult la modul în care vor gestiona moștenirile online. Pandemia a crescut probabil cantitatea de rămășițe digitale pe web, spun experții, ceea ce duce la un număr vast și în creștere de profile abandonate.

Cercetatorul asociat de Institutul de Internet Oxford, Carl Öhman anticipează că, până în 2070, Facebook va avea mai mulți oameni decedați decât cei vii, iar acest număr poate crește la aproximativ un miliard de oameni în următoarele trei decenii.

Este dificil să se estimeze cât de mult material va fi asociat cu aceste conturi, dar în 2013, compania de securitate online McAfee a constatat că oamenii din întreaga lume au evaluat în medie activele lor digitale la 35.000 de dolari.

Există cu siguranță modalități de a monetiza rămășițele digitale, spune Öhman – companiile de “servicii digitale funerare” pot analiza datele pentru cercetarea pieței sau o folosesc pentru a instrui noi modele de inteligență artificială. Dar, adaugă el, este o zonă sensibilă din punct de vedere etic.

În general, există patru servicii principale pe care companiile din “servicii digitale funerare” oferă: Gestionarea informațiilor digitale, găzduirea memoriilor online, re-crearea și mesajele postumoiate, în care mesajele digitale sunt trimise celor dragi persoanei decedate după moartea lor.

Având în vedere că firmele mari de tehnologie din segmentul servicii digitale funerare deja găzduiesc și dețin o mare parte a datelor digitale din cauza absenței reglementării în majoritatea țărilor, este probabil ca companiile cum ar fi Google, Facebook și LinkedIn să aibă o prezență în managementul vieții de după moarte și vor continua să prevină startupurile de a câștiga multă tracțiune.

“Gandul meu este că ceea ce vom vedea caracteristicile oferite de Startups”, spune öhman, adăugând: “Multe dintre caracteristicile implementate de Facebook, de exemplu, au provenit din lumea startupului înainte de a merge mainstream. ” Un exemplu: acum este posibil să transformi un cont Facebook al utilizatorului decedat într-un memorial online.

Când vine vorba de re-creație postumă, în care decedatul sunt “re-create”, cu ajutorul arhivelor digitale, țările asiatice, în special Coreea de Sud și Japonia, se deschid, de asemenea.

Condusă de îngrijorare față de populația de îmbătrânire a țării, guvernul Japoniei a înființat un grup de lucru dedicat cercetării avatarilor și “capitalismului de avatar cibernetic” – o societate viitoare angajată de avatare.

Dar, mai ales, aceste experimente au rămas în domeniul divertismentului. Posibilitățile de re-creație au fost prezentate anul trecut, când cântăreața japoneză Hibari Misora a apărut pe cont propriu cu ajutorul companiei Yamaha pentru a cânta un nou cântec – în ciuda faptului că a murit în 1989.

Anul trecut, un clip dintr-un documentar din sud-coreeană care a prezentat o mamă care reconectează cu fiica ei moartă de 7 ani prin realitate virtuală a atras 23 de milioane de spectatori. Jucătorii au fost probabil cei mai proactivi în explorarea conexiunilor dintre domeniul digital și moarte.

În aprilie, hoardele de avatare umbrelă s-au adunat la jocul japonez Final Fantasy XIV pentru marșul funerare în onoarea unui jucător și a victimei COVID-19, cunoscut sub numele de Ferne Le’Roy, și sute de mii care au urmărit procesiunea pe YouTube și Twitter .

În partea de afaceri, nu există nici o îndoială că COVID-19 a accelerat domeniul în creștere al managementului de viață digitală, spune Jed Brubaker, care a lucrat cu Facebook pentru a-și stabili serviciul “Legacy Contact”, care permite utilizatorilor să aleagă cine se ocupă de contul lor dupa ce ei mor.

Brubaker observă că planificarea imobiliară digitală urmează adesea banii cu vedere la logistică, cum ar fi social media și, să zicem, anulând un cont Netflix. Aici se află Startups, cum ar fi Hanamaru Syukatsu din Japonia și Bun Goodtrust compania U.S.

Potrivit fondatorului Goodtrust, Rikard Steiber, care a publicat recent “Legacy digital: preluați controlul vieții dvs. online” cu co-autor Daniel Sieberg, managementul online după viață prezintă o serie de provocări unice care tind să fie contingente asupra locului în care a trăit persoana.

În S.U.S., de exemplu, atunci când o persoană moare, este necesar să obțineți o hotărâre judecătorească pentru a accesa un cont online. Și acesta este doar un singur cont. “Dacă doriți un conținut din mai multe surse”, a spus Steiber, “trebuie să aveți mai multe comenzi ale instanței în mai multe formate, iar lucrurile s-ar putea schimba chiar înainte de a le prezenta”.

Pur și simplu obținerea unei ordini de judecată este copleșitoare, spune Steiber, iar dacă utilizatorii aleg să nu treacă prin instanțe, companiile de tehnologie nu sunt adesea pregătite să ajute.

Acest lucru poate fi deosebit de dificil pentru persoanele din țările non-occidentale, care sunt forțate brusc să se angajeze, dacă doresc să dezvăluie un cont iubit sau să anuleze un membru.

“Nu a fost niciodată mai clar că avem nevoie de un sprijin mai bun de tehnologie la sfârșitul vieții”, spune Brubaker, care învață acum știința informației la Universitatea din Colorado Boulder. “De la servicii digitale funerare, COVID-19 a făcut o parte de moarte din toată viața noastră și, în măsura în care aceste vieți sunt acum digitale, tehnologia a fost înfricoșătoar de inadecvată”.

Faheem Hussain, profesor asistent la școală pentru viitorul inovării în societate de la Universitatea de Stat din Arizona, este deosebit de preocupat de modul în care oamenii din Sud, la nivel mondial vor fi afectați de probleme legate de viața de după moarte digitală.

Majoritatea morților pe Facebook în următorii ani vor fi utilizatori non-occidentali, cu o porțiune semnificativă din India și Indonezia.

Într-un studiu al politicilor de servicii digitale funerare, Hussain a constatat că oamenii și guvernele din țările în curs de dezvoltare au fost mai vulnerabile decât altele atunci când au venit la active digitale.

În multe țări, nu există plase juridice sau sociale care să protejeze indivizii sau să garanteze că reputația și munca lor rămân protejate după moartea lor.

Semnele timpurii ale a ceea ce ar putea însemna asta sunt deja vizibile. Conturile inactive ale utilizatorilor morți au fost vizați de hackeri, iar firma cybersecurity Nortonlifelock a constatat că aproape 500 de milioane de consumatori din 10 țări au fost victime ale unui criminal chimic, iar 350 de milioane din aceste infracțiuni au avut loc numai în 2019.

În plus, aproape 46 de milioane de utilizatori de Internet au căzut victimă în 2019 la furtul de identitate.

Pe măsură ce pandemia forțează mai mulți oameni online pentru nevoile de zi cu zi, precum și tradițiile vechi de vârstă, mulți nu știu exact in ce se înscriu și nu va deveni noul lor “onlife”. În întreaga lume, oamenii se gândesc cum să plângă “digital” la un serviciu digital funerar, cum să aibă grijă de viața digitală a celor decedați și, în cele din urmă, cum să se pregătească pentru propriile lor decese.

Fiecare țară prezintă propriul său set de provocări și contradicții, iar viteza la care tehnologia este adaptată și măsura în care întrerupe industriile existente diferă peste tot. Dar, pentru moment, toți trăim într-o lume în care tehnologia de servicii digitale funerare ne permite să plângem un iubit la o mie de kilometri distanță – în timp ce, în același timp, făcând-o extrem de dificilă de a-și sterge pagina lor de social media.

Tag:

Distribuie: