anthony.ro
noiembrie 3, 2015
Pierderea unei persoane dragi este o experiență tragică si extrem de dureroasă. Omul iubit s-a stins din viață ȋntr-o țară străină aduce o grijă suplimentară familiei din cauza procedurilor cu care nu sunt familiarizați și a dificultății de a comunica ȋntr-o limbă necunoscută.
De aceea, ambasada statului din care provine decedatul, autoritățile și serviciile specializate din Romȃnia sunt dispuse să ofere ajutor familiei pentru a repatria trupul neȋnsuflețit, astfel încât să aibă parte de o ȋnmormȃntare decentă.
Dacă vă confrunați cu această situație, este bine să vă informați cu privire la desfășurarea ȋntregului proces de repatriere din Romȃnia către țara de origine a persoanei decedate. Iată cum puteți proceda și ce documente vă sunt necesare.
Dacă decesul are loc la spital, constatarea se va face de către un medic specialist, primar sau de gardă. Dacă decesului are loc la domiciliu, constatarea va fi realizată de medicul din cadrul Serviciului de Ambulanță sau chiar de medicul de familie.
Ȋn cazul ȋn care persoana s-a stins din viață ȋn condiții suspecte, necunoscute sau violente, autopsia este o procedură obligatorie, emisă de un magistrat, procuror sau poliție printr-un ordin scris.
Ȋn situația ȋn care decedatul a murit ȋn spital, este necesară o autopsie medico-legală. După această procedură toate organele trebuie să fie reintegrate ȋn corp, excepție făcȃnd investigațiile suplimentare. Ȋn acest caz, părțile recoltate din trup sunt returnate doar dacă rudele le solicită.
La final, raportul autopsiei trebuie pus la dispoziția rudelor. În cazul în care nu a fost furnizat, Secția Consulară poate solicita acest lucru în numele familiei decedatului.
Repatrierea unei persoane decedate diferă ȋn funcție de țară, ȋnsă procedurile în baza cărora se eliberează documentele sunt aceleași.
Pentru a economi timp este indicat să apelați la o firmă de repatrieri funerare, care se va ocupa inclusiv de pregătirea actelor de care aveți nevoie. Astfel, vor fi necesare documente precum:
Agenția de servicii funerare se va ocupa de toată documentația necesară transportului liber internațional, fară a fi nevoie de deplasarea rudelor în România. Repatrierea se realizează cu autospeciale dotate cu instalație frigorifică de ultimă generație.
Dacă decesul a avut loc ȋn condiții suspecte sau ȋn urma unui accident rutier atȃt poliția, cȃt și judecătorii preiau conducerea acestui caz.
Pentru accidentul rutier, poliția trebuie să efectueze controale detaliate pentru a determina modul în care s-a produs impactul și va face o copie a raportului, pusă la dispoziția familiei.
Dacă autoritățile găsesc un suspect care a provocat accidentul, iar statul ia decizia de a-l urmări, acesta va fi în custodia poliției pentru 29 de zile. Perioada poate fi prelungită de oficiali oricȃt este nevoie, iar la final cazul trebuie predat judecătorilor pentru a hotărȋ sentința.
Dacă este preluat cazul de autoritățile din țara de origine a răposatului, poliția și judecătorii din Romȃnia nu mai pot interveni, ȋnsă intră ȋn atribuțiile consulare ale statului să ofere asistență pe cȃt de mult posibil.
Ȋn cazul ȋn care este necesar, statul pune la dispoziția familiei răposatului o listă de avocați, pregătiți să rezolve astfel de situații.
Este dificil să vă păstrați mintea limpede ȋn aceste momente dureroase, dar trebuie să vă adunați puterile pentru ca sufletul omului pe care l-ați iubit să-și găsească liniștea și să fie condus pe ultimul drum de către toți cei care au ținut la el cu adevărat.
Cereți ajutorul statului unde a avut loc decesul, dar și celui din care faceți parte, pentru că este dreptul dumneavoastră și datoria autorităților de a vă oferi sprijin.
Daca aveti intrebari suplimentare, va rugam sa nu ezitati sa ne contactati.