Repatrierea ramasitelor (decedati) explicat in detaliu

Repatriere
repatriere decedati, Repatrierea ramasitelor

Cand un cetatean roman moare de peste mari sau tari, dispunerea ramasitelor este supusa legii din Romania/EU si a legislatiei locale (straine), a cerintelor vamale interne si internationale, cat si a facilitatilor din tarile straine, care sunt adesea foarte diferite de cele din Romania. Toate intr-un alt limbaj, diferite proceduri, infrastructura si, invitabil, birocratie.

Atunci cand un calator moare in strainatate, singura optiune care ramane este: repatrierea decedatului. Serviciile de repatriere decedati au fost concepute pentru a acoperi costurile asociate cu returnarea corpului in tara de origine, cunoscut si sub denumirea de repatriere ramasite. În plus, există câteva lucruri pe care le puteți face pentru a simplifica situația în cazul în care vi s-ar întâmpla ceva în timpul călătoriilor în străinătate.

Desi nu ne place sa ne gandim la asta, realitatea este ca expatriatii si turistii mor in strainatate, departe de tara de resedinta. Uneori, acest lucru poate fi intr-o tara care se lupta cu infrastructura, birocratia si chiar coruptia. Indiferent de dezvoltare, fiecare tara are reguli care vor provoca dureri si stres suplimentar membrilor familiei care deja sufera o pierdere.

Calatorii mor in fiecare an. Mai mult de jumatate din decesele calatorilor par a fi cauzate de rani provocate de accidente de circulatie si alte evenimente neprevazute, potrivit unui sondaj al cercetarilor internationale (publicat in Journal of Travel Medicine). Imaginati-va scena unui accident de trafic dintr-o tara exotica (zona preferata de turisti).

Acum, imaginati-va ca familia dvs. nu poate vorbi limba, incearca sa se ocupe cu cineva din ambasada noastra de peste mari, fus orar diferit (zone de timp) si nici nu poate planifica o data pentru o inmormantare, deoarece nu poate prezice cand ajunge corpul acasa. Sa nu mai vorbim, cum va incerca sa comunice cu un departament de politie locala pentru a-si da seama cu cine sa vorbeasca cu privire la obtinerea documentelor necesare pentru consulat.

Ce se intampla cand un calator sau un turist moare in strainatate?

Singura solutie este: Repatrierea ramasitelor. Majoritatea tarilor vor necesita o autopsie atunci cand un nerezident decedeaza. Autopsiile nu pot fi efectuate in weekend si pot dura pana la 4-5 zile lucratoare. in urma autopsiei, un legist sau un anchetator de politie va determina cauza decesului, de obicei intr-o zi, dar in unele tari, daca sunt suprasolicitate, rapoartele ar putea dura mult mai mult.
Natiunea straina va emite apoi un certificat de deces. Politia locala sau oficialii guvernamentali vor emite apoi un permis de tranzit, care autorizeaza transportul (Repatrierea ramasitelor) pentru inmormantarea sau expedierea locala in strainatate catre o persoana de rudenie dovedita. Transportul funerar pentru un corp inapoi in tara de origine poate fi scump.

Cat va costa Repatrierea ramasitelor?

Transportul funerar international include: taxa profesionala pentru a colecta cadavrul + pentru a merge acolo + pentru a-l pregati pentru transport  (imbalsamare, sicriu repatriere) + documentatia consulara necesara + transportul funerar intern al corpului catre compania aeriana + taxa de predare a sicriului special catre compania aeriana + taxa de transport a companiei aeriene in sine + preluare cargo aeroport + transport funerar national inapoi acasa. Costurile totale pentru intoarcerea corpului in tara s-ar putea ridica la cateva mii de EURO, in functie de locatie. 

In caz de deces de peste mari, nu va fi ajutat de Stat sau ambasada?

Departamentul de Stat nu are fonduri pentru Repatrierea ramasitelor sau de a ajuta restituirea ramasitelor sau cenusii cetatenilor care mor in strainatate. Ministerul Afacerilor Externe il poate ajuta pe apropiatii de a transmite fondurile private necesare pentru a acoperi costurile peste mari. Ambasada nu va ajuta (nu poate) sa aranjeze serviciile funerare sau transportul corpului pentru dvs. Ceea ce pot face este sa va ajute sa localizati o casa funerara pentru a va ocupa de aranjamente. si vei fi responsabil sa platesti.

Certificatul consular mortuar

Ambasada sau agentul consular vor dori sa pregateasca un „Raport de deces” dupa ce un medic local certifica decesul, identifica cauza decesului si emite un proces-verbal / un raport preliminar de deces. Ambasada va emite un „certificat constatator mortuar”, care permite expedierea / intrarea resturilor in tara (acest lucru faciliteaza eliberarea vamala). Certificatul confirma informatiile esentiale cu privire la cauza mortii, precum si o declaratie de la un director local de inmormantare.

Documente suplimentare pot fi necesare in functie de circumstantele decesului. Ofiterul tau consular se va asigura ca toate documentele necesare insotesc ramasitele pentru o repatriere decedati. in plus, autoritatile locale de sanatate din portul de imbarcare vor elibera un permis de tranzit, care va insoti ramasitele. Daca un membru al familiei nu insoteste ramasitele, transportatorul aerian trebuie sa emita, de asemenea, o factura de incarcare pentru a acoperi transportul. Dovada „apropiatilor” va fi, de asemenea, necesara pentru a revendica organismul sau a lua aranjamente prin / de catre autoritatile locale.

 

Consulul pregateste un raport al decesului pe baza certificatului de deces local; acest raport este apoi transmisa catre urmatorul de rudenie pentru utilizare in chestiuni de proprietate si asigurari. Raportul de deces al unui cetatean in strainatate ofera informatiile esentiale cu privire la moartea unui cetatean, dispunerea ramasitelor si custodia efectelor personale ale unui cetatean decedat. Acest formular este utilizat in general in procedurile judiciare in locul certificatului de deces strain.

Raportul de deces se bazeaza pe certificatul de deces strain si nu poate fi completat pana la eliberarea certificatului de deces strain. Acest proces poate dura uneori de la patru pana la sase saptamani sau mai mult dupa data decesului, in functie de cat timp dureaza autoritatile locale sa completeze formularul local. Ambasadele si consulatele Romaniei colaboreaza cu autoritatile locale, pentru a vedea ca aceasta data este cat se poate de scurta. Fara aceste documente corecte, nu exista posibilitatea de a incepe si finaliza servicii de Repatrierea ramasitelor.

Tag:
Distribuie: